Forpsi

Állások, állások Magyarországon, álláskeresés, jobs

Fesztivál.hu

Port80.hu

Mp3Heaven.hu




Legyen a Papirusz.hu a Kezdőlapja! Tegye be lapunkat a Kedvencek közé!
Összefonódás nélkül (Archívum)
Interjú Horváth György fesztiválkapitánnyal és vezérigazgatóval
Szerző: Sulyok Máté
2002. november 4. 12:24


A MOKÉP vezérigazgatójának hogy tetszett a 10. Titanic Filmfesztivál?

– Nagyon szórakoztatónak találtam, hogy olyan rendezvényen vettem részt, ahol nem kereskedelmi szempontok alapján történik a válogatás. Fesztiválkapitányként pedig mondhatom, a Titanic most felszereltségében, publicitásában, ismertségében olyan, amilyet mindig is szerettem volna. Nincs miért szégyenkeznünk.

– A filmeket mint forgalmazható terméket is figyelte a fesztiválon?

– Ha volt köztük olyan, amit korábban nem ilyen szemmel néztem, akkor most gyorsan újranéztem. Volt két olyan film, amelyet én is most láttam először, és azonnal lecsaptunk rá a MOKÉP-pel.

– Melyek ezek a filmek?

– Egyelőre ez még üzleti titok. A konkurencia is a műsorból tudja majd meg. Éppen most jöttek meg az árajánlatok, valószínű, hogy az egyiket már márciusban bemutatjuk.

– A Titanicra az idén is húszezren voltak kíváncsiak, mint tavaly…

– Tavaly 19.900 néző volt, idén 20.608 – apránként lépeget fölfelé. Ha beleszámítjuk, hogy se tavaly, se az idén különösebben nem lehetett költeni publicitásra, pr-re – és így van húszezer ember négy helyszínen –, akkor az a kérdés, mi lenne, ha költeni tudnánk, ha lenne külön pénz tévé-spotokra, óriás poszterre. Nem feltétlenül cél az, hogy több néző legyen, de tudna még nőni ez a szám. Három és fél napig voltam a Viennálén, ahol alig nagyobb a helyszín, és ugyanúgy négy moziban megy a fesztivál – viszont egész Bécs tele van a Viennale plakátjaival. Ha többet tudunk költeni a publicitásra, és nagyobb a büdzsé, akkor ugyanennyi előadásszámra lehetne több nézőt is találni. Bár nehezen, mert a 70 százalékos kihasználtság szép eredmény.

– Tavaly arról is volt szó, hogy a főváros kiemelt kulturális rendezvénye lesz a Titanic.

– Továbbra is csak szóbeli az ígéret. A választások alatt nem akartam politizálni. Nem is támogatott minket napilap – egy kereskedelmi lapot választottunk –, hogy még a látszatát is elkerüljük az elfogultságnak. Fáj a szívem, hogy tízéves munkánk az egyik legfontosabb ponton, a fővárosnál nem talál viszonzásra. Nem titok: a főváros támogatása kétmillió forint a Pro Cultura Urbis Alapítványon keresztül. Budapest tíz év alatt ennyivel, valamint még az induláskor egyszer kétszázezer forinttal támogatta a fesztivált.

– Akkor lehet úgy is fogalmazni, hogy a Titanic további fejlődési útja, ha a főváros kiemelt kulturális eseménye lesz.

– Jövője nagy mértékben azon múlik, hogy sikerül-e megteremtenünk az anyagi bázist. Nem mehet már tovább, hogy nincs fizetett munkatárs, nem lehet elvárni emberektől, hogy nagyon kevés pénzért, vagy éppen ingyen dolgozzanak – miközben professzionálisnak kell lennünk. Ha nem látom biztosítva, hogy meglesz a pénzügyi alap, akár úgy is dönthetek, hogy ne legyen Titanic, mert ez az én felelősségem. Ebből a fesztiválléptékből már nem szabad visszavenni – a minőségben sem. Kevesen beszélnek arról, hogy ez végül is két fesztivál: a nagyközönség esténként fizet a jegyért, de ugyanazt a mennyiséget biztosítjuk térítésmentesen a szakmának is, tehát az újságírók többszázezer forintot takaríthatnak meg azzal, hogy nem kell külföldre utazniuk, ha meg akarják nézni ezeket a filmeket. Érdekes ellentmondás.

– El lehet azt képzelni, hogy a jövőben – az ön személyén túl – jobban is összefonódik a Titanic és a MOKÉP?

– Nem szeretném. Amióta itt vagyok a MOKÉP-nél, mindig különválasztottam a kettőt, munkatársakban is, megnyilatkozásaimban is. A MOKÉP-nél senki nem foglalkozott a Titanic-kal, és fordítva sem, nincs olyan Titanic-os munkatársam, aki MOKÉP-es. Egy-két dolgot biztos lehetne racionálizálni, összevonni, de a látszatát is szeretném elkerülni, hogy visszaélnék ezzel a helyzettel. Összeférhetetlen lenne, mert állami cég vezetőjeként nem tehetem meg, hogy támogassak egy alapítványt. Olyan jellegű megoldásokat a jövőben is szívesen teszek, mint amit idén a Hukkléval. Igaz még februárban dőlt el, hogy a MOKÉP forgalmazza a filmet, amikor én még nem tudhattam arról, hol leszek augusztus 6-a után…

– A MOKÉP mennyire tekinti feladatának a filmkészítést?

– A gyártás sok pénzt visz el, keveset hoz – a forgalmazó cégek ezért nem foglalkoznak ezzel. Más kérdés, ha majd a filmtörvény alapján új helyzetbe kerülünk, és érdemes lesz esetleg a gyártási tudást hasznosítani. De ebben a pillanatban évente egy-két filmben – nem főgyártóként – működünk majd közre. Viszont nagy lendülettel vetjük bele magunkat a film-, videó- és DVD-forgalmazásba. A jövő héten indítjuk útjára az Amélie csodálatos életét, a Hídembert, a Sivatagi show-t, a Tanút – utóbbi az első olyan magyar DVD-je a MOKÉP-nek, amelyhez most csináltattuk az extrákat.

– A Titanic-ra bejáratott nemzetközi fesztiválokról válogatják a filmeket. Látszódik-e ez majd a MOKÉP forgalmazásában, vagy inkább hazai alkotások lesznek a kínálatban?

– A Titanic-on kockázatmentesen lehet bemutatni olyan alkotásokat is, amelyeket forgalmazásra nem lehetne vállalni, amelyek moziban nehezen élnének meg. Ha a MOKÉP az ország egyetlen filmbemutató cége lenne, mint 1989 előtt, akkor se biztos, hogy abból a kínálatból sok filmet mernék venni. Az én személyemben egy olyan ember van itt, aki folyamatosan néz filmeket külföldi fesztiválokon, naponta négyet-ötöt is. Szeretném, ha egy-másfél év múlva az ebből adódó különbség meglátszódna a MOKÉP kínálatában. Nem feltétlenül több filmet kell bemutatni. Magyarországon 180-200 film egy évre épp elég. Havi egy európai, művészfilmnek megtalálni a nézőit szép feladat. A tervekről éppen most dönt a tulajdonos, az ÁPV Rt. Nem kell mindenáron abban gondolkodni, hogy a MOKÉP kiemelkedő piaci szereplő legyen. Az új forgalmazó, az SPI, megjelenése bizonyítja, hogy ugyanezt a tortaszeletet sokféleképpen lehet látni. Én eddig csak néztem a többieket, mondhatnám, fölszívtam magamba, mit csinál a konkurencia. A MOKÉP-nek egy jól, gazdaságosan működő kis létszámú cégnek kell lennie, hogy három év múlva egy olyan cégről lehessen beszélni, amely sok, jó értelemben vett meglepetést tudott okozni.


http://www.datanet.hu/titanic/ és http://www.mokep.hu

 
 
Jelenleg 4 olvasó böngészik a Papiruszon


Képes apróhirdetés ingyen | Nemzetközi hirdetés | Fesztivál, rendezvény

Legyen a WEBSZIGET.COM a Kezdõlapja!
PORT80.HU :: Magyarország Legtutibb Kezdolapja! :o)
MP3Heaven.hu :.:.::. Zene, MP3 & Partyzine q-_-p
Fesztivál.hu - A magyarországi fesztiválok gyujtoportálja
Tourinfo.hu - Magyarország Vezeto Turisztikai Portálja
SzuperPiac.hu - A képes hirdetések helye!
.: Papirusz.hu :. Kulturális Portál
Mindentudó.net :: Az optimális döntés lehetosége!
Hirdessen Nálunk! Tekintse meg médiaajánlatunkat!
Impresszum
Ha kérdése van, írjon nekünk!