Forpsi

Állások, állások Magyarországon, álláskeresés, jobs

Fesztivál.hu

Port80.hu

Mp3Heaven.hu




Legyen a Papirusz.hu a Kezdőlapja! Tegye be lapunkat a Kedvencek közé!
Napjaink tévéje, mint intermédium (Archívum)
Első esettanulmány, avagy kapcsolgatnék én, de hová s mikor?
Szerző: I-Web.hu
2002. október 14. 11:41

 

A jelenség
 Ami minden tévénézés alapja: a program ismerete. Ámde. A napilapokban és azok tévéműsor mellékleteiben ismertetett programok kezdési ideje köszönő viszonyban sincs a valósággal. Az önálló, csak műsorismertetésre vállalkozó hetilapokkal is ugyanez a helyzet. A teletexten megjelent napi kezdési időpontok már 10-15, nemritkán 20 perces eltérést mutatnak az újságokhoz képest. A távirányító kézbevételét ehhez igazítva rendre újabb meglepetés éri a gyanútlan fogyasztót, ugyanis még mindig nem az általa nézni kívánt műsor látható a képernyőn, hanem az azt megelőző produkció utolsó percei. Majd promózás, reklám és a teletexthez képest is 10-15 perces csúszással indul az adás, mondjuk konkrét példát véve (Totálkár a tv2-őn) a meghirdetett 24.00 helyett 00.35-kor. Mi ez?

Na mi?
Műsorújságoknál a kefeleadás végső határideje minimum három héttel előzi meg az aktuális programot. A csatornák ehhez képest tologatják a kezdési időpontokat akár 20 percekkel is ide-oda, aminek nyoma a napilapokban sem csapódik le. A programszerkesztők innen nézve tehát a marketingesek foglyai. Félre stratégia, félre kialkudott műsorrend, mert mindössze két dolog számít: a pillanatnyi (egy-két napra visszatekintő) nézettség és a konkurens csatorna lépései. A néző letojva (elnézést, de tényleg), műsor befutási, beérési ideje letojva, a zsetoncsörgetők igényei pedig alázatosan kiszolgálva. S hogy mennyire le vagyunk tojva, arra álljon itt még egy Totálkáros példa. A produkció anya-portáljának kezdőlapján futó beharangozó hirdetés még az adás napján is 24.00-ás kezdést jelez! Ezt a lapot naponta milliószor letöltik, rajta egy nyilvánvalóan és akkor már tudottan hamis információval.
Az első állítás: semmilyen reklámnak ne higgy, mert még akkor is hazudnak, amikor kérdeznek. Az első kérdés: mi az üzenet, kinek/minek médiuma az adott csatorna?

Kész átverés
Többször leíródott és most általam is kényszerűen idecitált alapigazság következik: a kereskedelmi tévék nem a műsort szakítják meg a reklámokkal, hanem fordítva: a reklámokat szakítják szét filmekkel és műsorokkal. Rendben van, elfogadtuk, de akkor legalább annyi tisztelettel legyenek irántunk, hogy mindezt elvárható pontossággal tegyék! The medium is the message. Mi tehát itt az üzenet? Talán csak ennyi: mi nem azok vagyunk, aminek hisztek minket. A mi tévénk már nem médium, csak a médium illúziója. Illuzionisták vagyunk mi magunk is, mint David Copperfield. Elsősorban már nem tájékoztatunk és szórakoztatunk (közszolgálat?! – ugyan!), hanem reklámidőket értékesítünk. Intermédium vagyunk a reklámipar és az elektronikus kép határmezsgyéjén, egy valaha volt fontos médium illúziójaként.

Sajnos, folytatása következik…

 

Kapcsolódó cikkünk:

Napjaink tévéje mint intermédium

 
 
Jelenleg 4 olvasó böngészik a Papiruszon


Képes apróhirdetés ingyen | Nemzetközi hirdetés | Fesztivál, rendezvény

Legyen a WEBSZIGET.COM a Kezdõlapja!
PORT80.HU :: Magyarország Legtutibb Kezdolapja! :o)
MP3Heaven.hu :.:.::. Zene, MP3 & Partyzine q-_-p
Fesztivál.hu - A magyarországi fesztiválok gyujtoportálja
Tourinfo.hu - Magyarország Vezeto Turisztikai Portálja
SzuperPiac.hu - A képes hirdetések helye!
.: Papirusz.hu :. Kulturális Portál
Mindentudó.net :: Az optimális döntés lehetosége!
Hirdessen Nálunk! Tekintse meg médiaajánlatunkat!
Impresszum
Ha kérdése van, írjon nekünk!