Forpsi

Állások, állások Magyarországon, álláskeresés, jobs

Fesztivál.hu

Port80.hu

Mp3Heaven.hu




Legyen a Papirusz.hu a Kezdőlapja! Tegye be lapunkat a Kedvencek közé!
Man in Black (Archívum)
Interjú Giorgio Armanival
Szerző: Madary Orsolya
2002. szeptember 18. 17:01

Miközben a divatszakma nagyágyúi szinte kivétel nélkül mind recesszióra panaszkodnak, az Armani-impérium 2001-ben közel másfélszer akkora bevételt könyvelt el, mint egy évvel korábban, s az emelkedés évek óta töretlen. Ráadásul az 1,3 milliárd eurós forgalomnak Armani több mint a felét a hagyományos Haute Couture-ruhák eladásából érte el. Ez a divatszakmában egyedülálló, hiszen a konkurenciánál ma már a kiegészítők forgalmazása és a parfümök hozzák a nagyobb bevételt. A ma 67 éves divatcsászár, aki a legenda szerint pályakezdésekor VW-Bogarát volt kénytelen eladni, hogy Milánóban irodát bérelhessen, ma is éppúgy fekete nadrágban és fekete pólóban jár, mint huszonöt évvel ezelőtt. Diktátorként irányítja birodalmát, s elveiből akkor sem adott fel semmit, amikor néhány éve adócsalásért kilenc hónap felfüggesztett börtönbüntetésre ítélték. Armani a mai napig csökönyösen visszautasítja cége tőzsdére kerülését, következetesen lemond a szupermodellekről, és nem hajlandó arra sem, hogy alávesse magát a tömegízlés növekvő terrorjának. Szerinte a mai divat nagy része blöff, amit az ingatag ízlésű közönségnek hirdetési kampányok révén adnak el, s a tervezők többsége nem minőséget, hanem tiszavirágéletű divatocskákat ad el megtévesztett vevőinek. Armani azonban tudja, hogy a divatból semmi sem megy olyan gyorsan ki, mint maga a divat. Nyilván ez az oka annak, hogy a szívós milánói ma már azok közé a ritka divatkreátorok közé tartozik, akik ellen tudnak állni a multik mesés vételi ajánlatainak, s büszkén őrzi az Armani márka integritását és szabadságát.

 „A vevőnek nincs ízlése!”
Részletek Giorgio Armani divatcézár a Spiegel hetilapnak adott interjújából


- Miközben a legolcsóbb kollekciói is könnyedén pár ezer euróba kerülnek, Ön évtizedek óta csak fekete nadrágban és fekete pólóban látható. Mi az oka annak, hogy a divatszakma ászai gyakran unalmasan öltöznek?

- Ez egyfajta védekezés, mint ahogy a fodrászok sem borotválkoznak. Amellett kényelmi szempont is, én állandóan fel-le rohangálok, az öltönynek és a nyakkendőnek nem sok hasznát venném. De van egyfajta nárcizmus is a dologban, fekete szerelésben fiatalabbnak érzem magam…

- Ma a világcégek, például a Gucci vagy a Prada is gyorsan váltogatják a trendeket… Ez a legfontosabb?

- Igen, bár nem tudom, hogy ez meddig tartható. Mert az embereknek előbb-utóbb fel kell fedezniük, hogy sok márka zavaros kollekciót kínál, s legtöbbször csak a hirdetési blöff viszi el. Ha valaki ma egy ruhát vásárol, hat hónap múlva kidobhatja. Mindenki hajtja az újdonságot, bármi áron is.

- De a vevők egyelőre nem tiltakoznak.

- Sajnos, ki kell mondani: az emberek kritikátlanok. Ma a vevőket sokkal könnyebb a hirdetési kampánnyal megnyerni, mint magával a termékkel. Nézze csak meg a keleti piacot: ott bármit eladhat, szinte mindegy, hogy a ruha szép-e vagy csúf, a lényeg a márka. A vevőknek nincs ízlésük.

- Mit tesz Ön másként? Mi az oka annak, hogy a konkurencia gondjai ellenére az Armani évről-évre rekordbevételt ér el?

- Sikerem titkát abban látom, hogy hosszú évek óta következetesen az emberek szükségleteit tartom szem előtt. (…) Ez a szakma nem misszió, nem isteni adomány, hanem szolgálat. Az emberek a minőséget keresik. A minőség pedig biztonság és igazság. Főként az ilyen bizonytalan időkben. (…)

- Mindig független maradt a nagy luxus-konszernektől. Soha nem félt, hogy ez a hatalmas növekedési tempó egyszer Önt is bedarálja?

- Volt olyan időszak, amikor a divatcégek úgy érezték, hogy feltétlen kell egy hétemeletes palotát építeniük, ha a konkurencia épített egy ötemeletest. Olyan helyeken is nyitottak üzleteket, ahol nem érte meg. Pánikoltak, hogy lekésnek valamiről. Betörtek olyan piacokra, melyekre nem volt érdemes, csakhogy elsők lehessenek. Nekem az volt a véleményem, hogy ki lehet törni ebből az ördögi körből. Az idő az elővigyázatosságomat igazolta.(…)

- A divatszakma felőrli az embert?

- Ebben a szakmában nincs megállás. Az ember elmegy moziba, és közben dolgozik. Szabadságra megy és dolgozik. Sétál egy városban, nézi a kirakatokat és az embereket – és dolgozik. Ez a szakma kegyetlen.(…)

- Valószínűleg Ön volt az első divatkreátor, aki Hollywoodot, mint relámlehetőséget felfedezte. 1980-ban öltöztette az American Gigolo című Richard Gere-film szereplőit…

- És eszembe se jutott, hogy ebből ekkora szám lesz. Gere egyszerűen fantasztikusan nézett ki az öltönyeimben.

- Közben a divattervezők milliókat fizetnek azért, hogy egy-egy színésznő hordja a ruháikat. Részt vesz Ön is a hiúság vásárán?

- Az az igazság, hogy én még ezért egyetlen fillért sem fizettem. Természetesen én is adok ajándékba ruhákat, de azért nem fizetek, hogy viseljék is. Ha Julia Roberts vagy Jodie Foster vagy Michelle Pfeiffer Armaniba bújik, akkor ezt csakis azért teszi, mert jól érzi magát benne. (…)

- Claudia Schiffer nem illett bele az Armani-koncepcióba? A szupermodellek időszakában egyszerűen leparancsolta a kifutóról…

- Claudia akkor nagyon fiatal volt és nagyon szép. Ám amikor megjelent az én – akkor még nagyon éteri - ruháimban a kifutón, egyszerűen nem tudott elindulni. A második alkalommal kivettem őt a csapatból. 

- Aztán más divatházaknál, mint a Valentino, a Versace, a Chanel világkarriert csinált.

- És rengeteget tanult azóta. Sztár lett. De én már akkor is olyan manökeneket kerestem, akik  nem feltűnőbbek a ruháimnál. Számomra nem a modell a fontos, hanem a divat.

- Zavarja, hogy azt mondják, a saját birodalmában úgy viselkedik, mint egy diktátor?

- Határozott elképzeléseim vannak. Ezek némelyekben félelmet ébresztenek. De végül is én egyszemélyben vagyok tulajdonos, a cég arca és feje. Minden végső döntést én hozok, senki más. De ennek semmi köze a diktatúrához. Még mindig örömet szerez, hogy reggel kilenctől este nyolcig benn vagyok az irodában.

- Az Ön számára mi manapság az igazi luxus?

- Ha azt mondhatom, amit gondolok. Ez az igazi luxus.

http://www.giorgioarmani.com
http://www.emporioarmani.com
http://www.guggenheim.org/exhibitions/past_exhibitions/armani/

 

 
 
Jelenleg 8 olvasó böngészik a Papiruszon


Képes apróhirdetés ingyen | Nemzetközi hirdetés | Fesztivál, rendezvény

Legyen a WEBSZIGET.COM a Kezdõlapja!
PORT80.HU :: Magyarország Legtutibb Kezdolapja! :o)
MP3Heaven.hu :.:.::. Zene, MP3 & Partyzine q-_-p
Fesztivál.hu - A magyarországi fesztiválok gyujtoportálja
Tourinfo.hu - Magyarország Vezeto Turisztikai Portálja
SzuperPiac.hu - A képes hirdetések helye!
.: Papirusz.hu :. Kulturális Portál
Mindentudó.net :: Az optimális döntés lehetosége!
Hirdessen Nálunk! Tekintse meg médiaajánlatunkat!
Impresszum
Ha kérdése van, írjon nekünk!