Forpsi

Állások, állások Magyarországon, álláskeresés, jobs

Fesztivál.hu

Port80.hu

Mp3Heaven.hu




Legyen a Papirusz.hu a Kezdőlapja! Tegye be lapunkat a Kedvencek közé!
Rövid, tömör - hatékony? (Archívum)
Két szerelvény közt egy intermédium
Szerző: I-Web.hu
2003. március 10. 13:28


Technikailag már ma sem lenne akadálya annak, hogy a metróalagútban vetített képernyőn szembe találjuk magunkat egy ismeretlen SMS-ével, aki közli velünk, hogy: "hé te ott a baloldalon, tetszel nekem!". A probléma csak annyi, hogy mire a kivetítőre ér az üzenet, esetleg már nem a célszemély tartózkodik az adott oldalon, ami legalábbis mulatságos szituációk forrása lehet.

Túl ezen, a hirdetési médiamix új eleme, az Infoscreen számtalan interaktív elemet, közösségteremtő lehetőséget hordoz magában. Könnyűszerrel lehet találni olyan napi aktualitású témát, amely leginkább érdekli az adott közönséget, s ehhez szavazást rendelni, internetelérést mutatni egy pillanat műve. Ebből is érzékelhető, hogy ez az új, vetített információs forrás jóval több, mint puszta hirdetési felület.

Németországban számtalan nagyvárosban látható, 1998 óta Bécsben, s most nálunk indult el ez a sajátos intermédium 20 kivetítőn. Az optikai kábeleken, helyi szervereken és kivetítőkön alapuló rendszer egymillió eurós (250 millió Ft) beruházása sejteti, hogy a működtetők legalábbis megtérülést és hasznot várnak. Bővíteni csak ezután és csak olyan helyeken lehet, ahol az emberek nagy tömegben (viszonylag rövid ideig) várakoznak, azaz busz- és vonatpályaudvarokon, repülőtereken.

A budapesti metróvonalakon naponta 750 ezer ember utazik. Többségük munkába vagy iskolába megy, netán ügyet intéz, ingázik. Bármennyire osztott vagy méla azonban a figyelem, amely e tömeget jellemzi, a hirdetési piac mégis lát bennük fantáziát. Főként azokban, akik a szűken értelmezett belvárost veszik célba. Ők ugyanis a marketing-guruk elemzései szerint a magasabban kvalifikált, jobb jövedelmi viszonyok között élő fővárosi, Pest megyei népesség képviselői, a reklámok célcsoportja. (Pratkanis és Aronson rábeszélőgépe persze komoly gellert is kaphat, mert éppen ebből a rétegből fejlődött ki a tudatos reklámkerülő alfaja, de sebaj, mint tudjuk, Magyarországon minden másképp van.)

Ha valaki üzemkezdéstől üzemzárásig veszi a fáradságot és rátapad a vetítőre, akkor az időnként előforduló helyesírási hibákon túl könnyen megfigyelheti a médium sajátosságait. Mi inkább megkértük Nagy Henriett stúdió- és grafikai vezetőt, a tartalom felelősét, avasson be a műhelytitkokba.  A kétsoros hírek hibáit, mint mondja, a próbaüzem számlájára írhatjuk, reméljük a "mea culpa" nemcsak szóbeli lesz.

Meglepő, de az egész műsor összesen hét és fél perc, amely három különböző, két és fél perces blokkra oszlik. A tematikában hírtípusok követik egymást: 10-20 másodperc külföldi, belföldi, sport, bulvár, időjárásjelentés, ajánló és persze a reklámok. Az egyes blokkokon belül változnak, aktualizálódnak a Reuterstől átvett külföldi hírek. A belföldi hírszállítás egyelőre nem megoldott, de valamelyik országos sugárzású tévécsatorna esélyes a kizárólagosságot feltételező szerződésre. Összesen hatan, három szerkesztő és három technikus állítják össze és frissítik az adást. Az arányok kellemesnek mondhatók: az adásidő hetven százaléka az információ és 30 százalékot foglal a hirdetés.

Alexander Kunz projektigazgató szeretné, ha az emberek jól éreznék magukat a kivetítők előtt. Nem kizárólag pozitív hangvételű híreket adnak persze, de némi öncenzúrát gyakorolnak. Bécsben például sok kritika érte őket egyes filmelőzetesek erőszakos jelenetei miatt, azóta ezt kerülik. De nem adták le például azt a Guiness-rekord kísérletről tudósító hírt sem, amelyben egy figura 700 tűt szúrt a testébe. Az igazgató nem szándékozik sem undort, sem pánikot kelteni. Így például a koreai metrótűz bemutatása az Infoscreen-en egyértelmű tabu.

A várakozás perceit a humorral lehet még kellemesebbé tenni. Jómagam emlékszem például egy buszsofőrre, aki minden reggel viccekkel szórakoztatta a munkába zötyögő arcokat, hála érte. Az új intermédiumon erre is van lehetőség, karikatúrák, képi gegek és hanghatások nélkül is működő animációk közbeiktatásával.

Az Infoscreennek nincs hangja, mert az jobban zavarja az embereket, mint a néma film. Túl azon, hogy a metróalagút akusztikája nem mérhető a milánói Scalához (még a pincéjéhez sem). Ellenben hatékony, mert feltűnő, mozog és nagy, világító felület. A megkérdezett bámészkodók véleménye általában pozitív. Az információszolgáltatás miatt nem azt érzik, hogy ismét el akarnak nekik adni valamit - annak ellenére, hogy nyilvánvalóan ez a cél. Mint minden médium esetében, a lényeg itt is a csomagolás. Az pedig, minden gyermekbetegsége ellenére biztató.

 
 
Jelenleg 9 olvasó böngészik a Papiruszon


Képes apróhirdetés ingyen | Nemzetközi hirdetés | Fesztivál, rendezvény

Legyen a WEBSZIGET.COM a Kezdõlapja!
PORT80.HU :: Magyarország Legtutibb Kezdolapja! :o)
MP3Heaven.hu :.:.::. Zene, MP3 & Partyzine q-_-p
Fesztivál.hu - A magyarországi fesztiválok gyujtoportálja
Tourinfo.hu - Magyarország Vezeto Turisztikai Portálja
SzuperPiac.hu - A képes hirdetések helye!
.: Papirusz.hu :. Kulturális Portál
Mindentudó.net :: Az optimális döntés lehetosége!
Hirdessen Nálunk! Tekintse meg médiaajánlatunkat!
Impresszum
Ha kérdése van, írjon nekünk!