Fesztivál.hu

Port80.hu

Mp3Heaven.hu




Legyen a Papirusz.hu a Kezdőlapja! Tegye be lapunkat a Kedvencek közé!
Ha április, akkor francia filmnapok (Képhatás)
Juliette Binoche és Jean Reno az artiturának közös filmjükr?l
Szerző: Szentgyörgyi Rita
2003. április 1. 16:40

Romain Duris

A Becsületkódex cím? film sajátossága, hogy javarészt börtönviselt amat?rök formálják meg benne a b?nöz?ket. Az EU-csatlakozás küszöbén különös aktualitása lehet Cédric Klapish rendez? vitriolos humorú vígjátékának, a Batyubálnak, amely európai országokból érkez? diákokat találkoztat Barcelonában. A nyelvek és kulturális szokások bábeli z?rzavarában fogant komédia f?szerepl?je a francia mozi nagy ígéretének számító Romain Duris.

Audrey Tatou

Az Amélie csodálatos életével nemzetközi karriert befutott Audrey Tatou-val pedig epizódszerepben találkozhatunk, aki Duris párizsi barátn?jét formálja meg a filmben. Otar Iosseliani nem szorul bemutatásra a m?vészfilmek szerelmeseinek. A Franciaországban él? grúz rendez? a legjobb rendezés díját nyerte el a tavalyi berlini nemzetközi filmfesztiválon Hétf? reggel cím? lírai, családi filmjével. A vidéken játszódó emberi mikrotörténetek h?séges krónikása ezúttal egy vidéki vegyi üzem alkalmazottját teszi meg mozimeséje h?sévé. Vincent-ot, aki apai tanácsra és anyagi támogatással elindul fest?i álmai nyomába, az itáliai Velencébe.

Jacques Audiard neve els?sorban neves forgatókönyvíróként ismert filmes körökben. Harmadik játékfilm rendezése, A számat figyeld  röviden arról szól, hogy a szerelem nem csak vak, hanem süket is. A Bíbor folyók, a Gy?lölet cím? akciófilmekb?l ismert Vincent Cassel az ötvenes évek neorealista olasz filmjeinek stílusában egy olasz beütés? kisstíl? b?nöz?t formál meg, aki az utolsó esélyt jelenti a világban hallókészülékkel tájékozódó harmincas titkárn? számára.

Béatrice Dalle

Emanuelle Devos méltán érdemelte ki A számat figyeld-ben nyújtott alakításáért a legjobb színészn?nek járó César-díjat. Sajtátosan n?i látásmód, n?i érzékenység jellemzi a francia szerz?i filmek sikeres rendez?n?jét, Claire Denist. Nagy visszhang övezte a tavalyi cannes-i filmfesztivál versenyprogramjában bemutatott  Kínzó mindennapok cím? kegyetlen thrillerét a kannibalizmus és erotika témakörében. Denis  naturalista, démoni alkotásának sztárja nem más, mint a Betty Blue-val befutott Béatrice Dalle, akit hosszú hallgatás, mell?zöttség után ez a film emelt újra reflektorfénybe egy neves orvos kannibalizmusban  és nimfomániában szenved? feleségének szerepében.

Jean Reno

Az ászok ászának kétségkívül egy habkönny? romantikus komédia számít a Francia Filmnapok idei kínálatában. A Házibuli, a Margot királyn? cím? filmek sikeres forgatókönyvírója, Gérard Oury rendez? és Michele Morgan színészn? lánya, Daniel Thompson nem kisebb sztárokat találkoztat a kamera el?tt, mint Juliette Binoche és Jean Reno. A Szerelmi légott avagy Félix és Rose sztoriját tekintve alkalom szülte reptéri kaland két különc figura, egy depressziós agglegény üzletember és egy harsány megjelenés?, z?rös magánélet? kozmetikusn? között. Mind Reno, mind Binoche számára ez a film debütálásnak számít: A nagy kékség, a Léon, a profi, a Ronin, a Godzilla-filmek sztárja, Reno els? ízben bonyolódik szerelmi kalandokba a kamera el?tt. Binoche pedig el?ször játszik hamisítatlanul vígjátéki szerepet egy filmkomédiában.

Juliette Binoche és Jean Reno Párizsban, az európai filmek találkozóján  nyilatkozott a Papirusz tudósítójának a közös szereplésr?l.
Binoche,
aki Hanna lánya szülése óta el?ször állt a kamerák elé, élvezettel mesélt filmbéli szerepér?l:

Juliette Binoche

- Rose amolyan Barbie-baba. A tökéletesség látszatát kelt? n?k paródiája, akik bárhol megtalálhatók a világban. A Rose-féle kozmetikázott szépségek legf?bb jellemvonása, hogy nem ismerik önmagukat, félnek az álarcuk elvesztését?l. Vonzóak, dekoratívak, kifogástalan a megjelenésük mindaddig, amíg nem találkoznak egy Félix típusú férfival. Ezt a találkozást  nevezném áramütésnek, szerelemnek els? látásra. Látszólag egy világ választja el ?ket egymástól, mégis az els? pillantásra kialakul közöttük valami megmagyarázhatatlan, esztelen vonzalom, ami megváltoztatja addigi életüket. És ennek hatására a bombázó csinibabáról fokozatosan lehull a szerepjátszás álarca. És hirtelen ott áll el?ttünk a maga sebezhet?ségében egy sérült lelk? n?, aki mindennél jobban vágyik arra, hogy szeressen, hogy szeressék.

A legutóbbi években javarészt hollywoodi akciófilmeken edz?dött Jean Reno nagyobb fenntartással viszonyul az érzelmek játékához:

- Nem titkolom, hogy nagyobb késztetés érzek a férficinkossághoz a moziban, mint a férfi-n? kapcsolatokhoz. A férfiak közötti cinkosság kevesebb kockázattal, veszéllyel és kevesebb bonyodalommal jár. A n?k felülmúlhatatlan erénye, el?nye velünk, férfiakkal szemben, hogy szeretnek a dolgok végére járni. Addig nem nyugszanak, amíg fel nem hangolják bennünk az érzelmek húrját. A baj mindig ott következik be, amikor a lelkünkbe akarnak látni. A n?k az élet több területén képesek domináns szerepet betölteni, mint a férfiak. Talán éppen ez az, ami frusztrál minket, és menekülése kényszerít, amint azt érezzük, hogy a vonzalomnak, az érzelmeknek tétje van. Félix alapvet?en gyáva, mint az élet fontos kérdéseiben és döntés helyzeteiben mi, férfiak.                                                                                             

 
 
Jelenleg 2 olvasó böngészik a Papiruszon

Ingyen hirdetés | Fesztivál, rendezvény
Weboldal készítés