Fesztivál.hu

Port80.hu

Mp3Heaven.hu




Legyen a Papirusz.hu a Kezdőlapja! Tegye be lapunkat a Kedvencek közé!
Valami Amerika-szer? siker után (Archívum)
Történelmi vígjáték lesz Herendi Gábor második filmje
Szerző: Eszéki Erzsébet
2002. október 7. 15:31

 

- Ismered a film legfrissebb eredményeit?

- Azt hiszem, eddig félmillióan látták az országban, azt azonban nem tudom pontosan, mekkora bevételt ért el.

- Mintegy 300 millió forintot, ami hazánkban kiugróan magas szám. Visszahozta a film az árát?

- Tévhit, hogy az egész bevétel a gyártóhoz kerül. Ez a 300 millió forint a jegybevétel, ennek a 60-65 százaléka a moziknál marad. A maradék 35-40 százalékon osztozik a forgalmazó Budapest Film és a gyártó, a SkyFilm.

- Minek tulajdonítod ezt a hatalmas sikert?

- Egyrészt a film témája nagyon mai. A legtöbb film csak a múltról szól. Ezt szerintem már unja a rendszeresen mozibajáró közönség. A Valami Amerika a fiatalabb korosztályt szólítja meg, nem beszélve a divatos zenér?l, amely szintén jó néz?csalogató. Ha marketingesen akarok fogalmazni, akkor nagyon eltalálta a film a célcsoportját, hiszen a fiatalok a jelenben, a jöv?ben élnek és a problémáikkal foglakozó filmeket keresik. És ez is egy ilyen produkció.

- Reklámfilmes múltad segített a rendezésben? A reklám jó iskola?

- A kidolgozottság és a precizitás szerintem meglátszik a Valami Amerikán, amint talán a látványvilágot is sikerült eltalálni.

- Milyen volt a szakma fogadtatása? Hogyan viszonyultak egy olyan filmeshez, aki "reklámos"?

- Eléggé elkülönül a reklám és a játékfilm, és sajnos lenézik a reklámkészít?ket. Néhány rendez? azonban gratulált, de a film szakmai szempontból kevés szó esett. Pedig érdekelt volna mások véleménye.

- Azt mondtad, hogy a fiatalokat nem érdekli a múlt - most mégis egy történelmi témájú filmen töröd a fejed. Miért?

- A Magyar vándor forgatókönyve már elkészült. A Honfoglalás korát idéz? film f?szerepl?i a hét vezér, akik humoros élethelyzeteken átesve a mába érkeznek. Kedves filmet próbálok készíteni.

- Ebbe azért már nehezebb lesz reklámot becsalni...

- Nyilvánvaló, hogy nem a termékelhelyezésre koncentrálunk, hanem támogatókat próbálunk találni.
A filmhez 40 millió forintot kaptunk a Magyar Mozgókép Közalapítványtól. Ez csupán töredéke a költségvetésnek, amelyben közel 350 millió forint szerepel.



Fotók: Csibi Szilvia

 
 
Jelenleg 1 olvasó böngészik a Papiruszon

Ingyen hirdetés | Fesztivál, rendezvény
Weboldal készítés