 
                  SZÍNHÁZPEDAGÓGIAI PROGRAM
  BEAVATÓ SZÍNHÁZ
  A színházpedagógia sok nyugati ország színházi kultúrájában és működésében integrált terület, mert ott a színházak felismerték, hogy nem elég csak meglévő közönségük számára előadást készíteniük, hanem gondoskodniuk kell a jövő színházba-járóiról is. A magyar kőszínházak repertoárjából is szinte teljesen hiányoznak a tizenéveseket megszólító előadások. Pedig a fiatalok számára is lehet és érdemes közvetlen színházi élményt biztosítani, részben a formanyelv újításait, sajátosságait keresve, de elsősorban a téma testre szabásával.
  Ezeket a vizsgadarabként készülő előadásokat középiskolás csoportok is látogatják, mellyel célunk, hogy a középiskolás korosztály számára biztosítsunk egy olyan előadást, mely az ő nyelvükön, az ő korosztályukba tartozók előadásában, az ő problémájukról szól. Az előadásokat színházi-nevelési foglalkozás követi, melyben a nézők drámatanárok vezetésével dolgozhatják fel a látott előadást.
  Feldolgozható nevelési, közösségi problémák:
  -   az agresszió,
  -   az emberi szexualitás,
  -   az ösztönök megjelenése, tudati szintre emelése,
  -   valamint mindezek elfojtására irányuló társadalmi-erkölcsi konvenciók közötti összeütközések
  -   a kamaszodó közösség életében lévő rivalizálás, önagresszió, agresszió, öngyilkosság, a felvilágosítás hiánya, és majd minden téma, mely a mai fiatalok életében kulcsszerepet tölt be.
  
A színházi előadás - a maga sajátos eszközeivel - egyrészt fel akarja hívni a felnőtt nézők figyelmét a létező, de leginkább ki nem beszélt problémákra, másrészt a kamaszok figyelmét a rájuk leselkedő veszélyekre. 
  
 A SZÍNHÁZPEDAGÓGIAI PROGRAM FORMÁI  
   
  Beavató színházi program 
  A közösen megnézett előadás után egy-egy fontos jeleneten keresztül - azok megismétlésével - megvizsgáljuk, elemezzük a darabot és annak színházi megvalósítását. Ez a forma jól használható színházi korszakok, jelrendszerek, műfajok, gondolkozásmódok bemutatására éppúgy, mint konfliktushelyzetek vagy problémák elemzésére. 
  A program hossza: Előadás + max 90 perc, Létszám: max 60-100 fő
   
  Előadást feldolgozó foglalkozás a színházban.
   A színházi előadás megkezdése előtt fél órával - a színházpedagógus vezetésével - egy-egy csoport előkészítő foglalkozáson vesz részt, majd az előadást követően mintegy egy-másfél órában beszélgetve, játszva dolgozza fel a látott előadást. A játékélményen keresztül a színházi élmény is elmélyül, sajáttá válik. Az előkészítés és a feldolgozás is történhet iskolai keretek között. 
  A színházpedagógus a drámapedagógia módszereivel (a drámából vett idézetek, szituációk felelevenítésével, szerepjátékkal, képek bemutatásával és lehetőség szerint a produkcióhoz készült „munkafüzet" segítségével) keresi az előadáshoz kapcsolódó befogadói problémák feloldását. 
   A program hossza: Előadás + max 120 perc, Létszám: max 40-60 fő
  
A programban a következő művek szerepelnek: 
  ·         Wedekind: A tavasz ébredése /rendező: Vidovszky György/
  ·         Móricz Zsigmond: Árvácska /rendező: Vidovszky György/
  ·         Moliére: Tudós nők /rendező: Kéri Kitty/
  ·         J.B. Shaw: Tanner John házassága /rendező: Karinthy Márton/
  ·         Karinthy Frigyes: Tanár úr, kérem /rendező: Karinthy Márton/
    További Információért keresse a http://diakprogram-karinthy.hupont.hu weboldalt, illetve Varga Gyöngyi ifjúsági szervezőnket a 0036/20390-7979-es telefonszámon!