Fesztivál.hu

Port80.hu

Mp3Heaven.hu




Legyen a Papirusz.hu a Kezdőlapja! Tegye be lapunkat a Kedvencek közé!
Fesön tívi hangeri (Archívum)
Magyar luxus és magyar egyediség a magyar kábelpiacon
Szerző: I-Web.hu
2003. február 20. 14:26


Egyszer?en azért, mert egyes befektet?k profitot szimatolnak benne. Piackutatást is végeztettek, amib?l azt a merész következtetést vonták le, hogy Magyarország és Budapest pillanatokon belül a régió gazdasági, kulturális és divatközpontjává válhat. A múlt heti sajtótájékoztatón tulajdonképpen a Fashion TV és a Fashion Hungary Kft. együttm?ködését jelentették be.

A nyolc hónapja megfogant ötletnek a tévéadáson túl annyi a magyar vonatkozása, hogy a leend? csatornán esténként 19 és 21 óra között majd teret és m?sorid?t kap a magyar divat és kultúra. A sajtótájékoztatón Arie Yon-Tov és Varga Krisztina ügyvezet? kiemelte, hogy céljuk a kultúra és a divat integrációja, ami mindenesetre érdekes asszociációkra ad alkalmat. Ilyen típusú konkrét m?sortervekr?l ugyanis (mondjuk színházi toalett- vagy operadivat-bemutató, fotózás egy csellóval stb.) nem esett szó.

A m?sor március 15-én nagy megnyitóval veszi kezdetét, s a tervek szerint attól kezdve sok magyar divatbemutatót közvetít majd a Fashion TV. Szimpatikus törekvés, hogy fiatal divattervez?k számára is lehet?séget kívánnak biztosítani a megjelenéséhez. Zoób Kati arra kérte a tulajdonosokat, hogy fedezzék fel a magyar kreativitást, akik pedig megtehetik (hogy felfedezik ?ket), azok éljenek a lehet?séggel (vagyis vásároljanak).

Ám a Fashion TV Hungary talán tényleg kinyithatja a világ ajtaját a magyar divattervez?k el?tt. Akár még egyforma szintre is emelheti a magyar szakmát a nemzetközivel, f?leg, ha a nyilvánosság lehet?ségével élni tudnak a szakma képvisel?i. A konkrétumok szintjén maradva: a Fashion Hungary Kft. legalább évi 100 divatbemutató közvetítését tervezi, amelyeket a világ egyéb részein is sugározni fognak. A m?sorstruktúra gerincét nyilvánvalóan a Fashion TV nemzetközi divatanyagai adják. A magyar leányvállalat viszont igen ambíciózus, nemcsak zárt stúdiófelvételek sugárzását tervezik, hanem hidakon s?t a víz alatt is terveznek forgatásokat (a legfrissebb búvárruha és neoprén-trend a Hajógyári-sziget csöndes és tiszta öbleiben).

További terveik is igen merészek és többhónapnyi kreatív háttérmunkát sejtetnek. Szeretnének Fashion show-kat és divatsókat bemutatni. Szándékaikban áll különböz? divatmárkák bevezetése éppúgy, mint egész estés divatm?sorok és party-sorozatok közvetítése. Vállalják a f? divatirányzatoktól eltér? stílek bemutatását is. S az a bizonyos hab a tortán: valóságshow-t is indítanának. Elképzeljük, ahogy Okit, Évit vagy Pongót ráveszik, hogy talpig Armaniban induljanak rá egy szabász-varrász tanfolyamra a Singer varrógépen - tényleg szédít? perspektívák el?tt állunk.

A Fashion Hungary Kft. és a sajtótájékoztató háziasszonya Horváth Éva (szerencsekerék-skandináv lottó) a cég arculatával kapcsolatban megjegyezte, hogy a Fashion TV a luxus, az egyediség megtestesít?je, és ezt szimbolizálják a tévécsatorna logójában látható gyémántok. (Kíváncsian várjuk a jelentkez? hirdet?i csoportokat: kínai piac, Adios, Miké és tsai.)

A tudósító persze elgondolkodik. A legfrisebb KSH-adatok és gazdaságkutató-marketinges felmérések is változatlanul azt mutatják, hogy a régióban a magyarok költenek szinte a legkevesebbet ruházkodásra. Ám a Párizsi Divat Intézet legfrissebb jelentéséb?l is az derül ki, hogy míg az európaiak a hetvenes években átlagosan jövedelmük 7,5 százalékát költötték ruházkodásra, ez az arány 2002-ben már csak 5,4 százalékos volt. Mi magyarok cip?t évente jó, ha egy pár újat tudunk venni. Azt legalább majd láthatjuk, milyent nem veszünk.

A cikk elkészítéséhez nyújtott segítségéért köszönetet mondunk Szabó S. Gerg?nek

 
 
Jelenleg 4 olvasó böngészik a Papiruszon

Ingyen hirdetés | Fesztivál, rendezvény
Weboldal készítés